Zwrotów nie przyjmujemy-czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru zakupionego przez konsumenta?

Czasami zdarza się, że dokonujemy zakupów pod wpływem chwili lub dlatego, że dany produkt jest akurat w promocji lub przeceniony. Jednak po przyjściu do domu okazuje się, że dana rzecz wcale nie jest nam potrzebna albo przestała nam odpowiadać czy też się po prsotu podobać. Wtedy zaczynamy się zastanawiać czy możemy dany produkt zwrócić do sklepu. Czy zawsze będzie to możliwe? Niestety, warto pamiętać, że jeżeli konsument dokonał zakupu w sklepie stacjonarnym, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać. Tym samym prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie znajduje zastosowania w przypadku sklepów stacjonarnych. Wynika to z faktu, że w sklepie stacjonarnym klient ma możliwość dokładnego obejrzenia towaru. Każdy sprzedawca ma jednak możliwość wprowadzenia umownego prawa odstąpienia od umowy zawartej w jego sklepie. Wówczas sprzedawca samodzielnie ustala zasady zwrotów w sklepie stacjonarnym. Przy określaniu warunków zwrotu sprzedawca powinien pamiętać o takich kwestiach jak podanie czasu na zwrot towaru w sklepie stacjonarnym oraz określić jak zwrócić towar w sklepie stacjonarnym i w jakim stanie powinien być zwracany produkt. Nie oznacza to jednak, że w żadnym przypadku nie możemy zwrócić towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym. Jest to oczywiście możliwe, kiedy dany produkt będzie miał wadę. Wtedy zgodnie z obowiązującym prawem możemy towar reklamować i skorzystać albo z gwarancji (jeżeli taką otrzymaliśmy), albo z rękojmi. Gwarancja jest dobrowolna i udzielana jest przez producenta, który określa czas, w którym możemy z niej skorzystać oraz zasady gwarancji. Natomiast przy reklamacji z tytułu rękojmi podstawą prawną zwrotu w sklepie stacjonarnym będą przepisy kodeksu cywilnego.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress