Kiedy możliwe są zwroty towaru? Jak się nie dać oszukać na zakupach?

Przed świętami zapewne wpadliśmy w tzw. szał zakupów.  Działając w pośpiechu i pod wpływem emocji mogliśmy wybrać prezent, który nie przypadł do gustu obdarowanemu. To czy teraz  możemy zwrócić nietrafiony prezent zależy od tego czy zakupu dokonaliśmy w sklepie stacjonarnym czy internetowym. Jeżeli dany towar zakupiliśmy w sklepie stacjonarnym zwrot towaru niestety nie zawsze jest  możliwy. Prawo konsumenckie nie przewiduje zwrotu towaru, który nie ma wad, ale z jakichś względów po prostu nam nie pasuje. Zwroty towarów w sklepach stacjonarnych są dobrowolne i zależą tylko od polityki danej firmy. O konkretne zasady i szczegóły zwrotu towaru zawsze dowiedzmy się w danym sklepie  przed dokonaniem zakupów. Duże sieci sklepów dysponują najczęściej regulaminami z którymi możemy się zapoznać.  Pamiętajmy jednak, że przy sprzedaży internetowej panują inne zasady. Kupując przez internet mamy prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny.

Często zastanawiamy się także czy możemy reklamować towar zakupiony na sezonowej wyprzedaży. Jeżeli w takim  towarze ujawni  się wada mamy prawo do reklamacji na zwykłych zasadach, chyba, że kupiliśmy daną rzecz w niższej cenie właśnie z powodu obecności tych wad. Warto też wiedzieć, iż sprzedawca nie może wymagać od nas paragonu jako warunku reklamacji, gdyż paragon nie jest jedynym dowodem zakupu towarów- jeżeli nie posiadamy paragonu możemy przedstawić np. wyciąg z rachunku bankowego. Sprzedawca nie ma także prawa żądać od nas przy reklamacji oryginalnego opakowania towaru. Naszym obowiązkiem jest dobrze zabezpieczyć reklamowaną rzecz, aby nie uległa uszkodzeniu podczas transportu.

 

 

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress