Jak reklamować usługi kurierskie.

Coraz częściej kupujemy towary przez internet, z czym wiążą się różne problemy. Cztery podstawowe i najczęściej występujące przypadki, z powodu których składane są reklamacje, to: nieterminowe dostarczenie paczki, zagubienie, uszkodzenie oraz ubytek zawartości przesyłki. Zdarzają się również reklamacje z powodu naliczenia dodatkowych opłat (np. za paczkę niewymiarową lub niezgodną z zamówieniem), niewykonania usługi, zwrotu do nadawcy. Co powinniśmy zrobić, jeżeli pracownik sklepu twierdzi, że wysłał paczkę, a my jej nie dostaliśmy? W takiej sytuacji to sklep ma obowiązek wyjaśnić sprawę, gdyż ponosi odpowiedzialność za towar, aż do momentu dostarczenia go klientowi. Możemy więc się domagać się od sklepu ponownego wysłania kupionej przez nas rzeczy. Pamiętajmy też, że każdą odbieraną przesyłkę należy sprawdzić przy kurierze, by w razie potrzeby od razu spisać przy nim protokół reklamacyjny. Przy składaniu przez nas reklamacji taki dokument będzie nam bardzo potrzebny. Co zrobić, gdy nie sprawdziliśmy stanu paczki przy kurierze? Od razu, gdy stwierdzimy, iż zawartość przesyłki jest zniszczona lub niekompletna, spróbujmy jak najszybciej skontaktować się z kurierem i poprośmy go, żeby wrócił spisać protokół. Pamiętajmy też, że uszkodzoną paczkę możemy reklamować zarówno u sprzedawcy jak i w firmie kurierskiej. Warto wiedzieć, że za niedotrzymanie terminu dostarczenia paczki można żądać odszkodowania. Wynosi ono maksymalnie dwukrotność opłaty za przewiezienie przesyłki. Firma kurierska powinna pokryć także straty, jeżeli ucierpiała zawartość paczki np. zepsuła się przesyłana w niej żywność

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress