Na co zwrócić uwagę przed wykupieniem usługi turystycznej.

Pamiętaj aby dokładnie  przeczytać umowę!

Konsument  przed zakupem wycieczki powinien  dokładnie  przeczytać umowę, a także wszystkie informacje zawarte w dodatkowych broszurach, folderach, katalogach. Przede wszystkim  zwróćmy uwagę kto jest rzeczywistym organizatorem wycieczki, jaki mamy rodzaj i zakres ubezpieczenia, jaka jest wysokość podatków i opłat niezawartych w cenie, jaki jest dokładny program oraz czas trwania imprezy turystycznej, jakie jest położenie, rodzaj i kategoria obiektu hotelarskiego. Zapoznajmy się  też z informacją o  wyposażeniu danego hotelu oraz  pokoju, zwróćmy też uwagę na rodzaj posiłków- czy  będą serwowane czy w formie stołu szwedzkiego, czy napoje do posiłków są dodatkowo płatne, a także na termin powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej lub usługi turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, jeżeli realizacja usług jest uzależniona od liczby zgłoszeń. Ponadto, jeżeli cena jest w obcej walucie, musimy uzyskać informację, według kursu jakiego banku jest przeliczana na złotówki i z którego dnia,  np. czy z  dnia wpłaty zaliczki czy wpłaty ostatecznej kwoty.

Informacje podane w umowie  nie mogą wprowadzać klienta w błąd.  Konsument powinien być poinformowany w umowie także o tym  jak i kiedy może złożyć reklamację  oraz o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych, w szczególności o terminach oczekiwania na wydanie paszportu i wizy oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej .

Pamiętajmy też, że umowa o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych wymaga formy pisemnej.