Reklamacja towaru- rękojmia czy gwarancja?

Umowa sprzedaży jest jedną z najczęściej zawieranych umów w naszym życiu codziennym. Jej zawarcie skutkuje powstaniem, po stronie sprzedającego i kupującego zarówno obowiązków, jak i uprawnień. Często zakupiony przez nas towar okazuje się wadliwy i zmuszeni jesteśmy sięgnąć do przepisów prawa, aby go prawidłowo zareklamować. Jakie uprawnienia przysługują nam podczas reklamacji? Możemy zareklamować towar albo z gwarancji albo na podstawie przepisów kodeksu cywilnego. Często konsumenci w ogóle nie rozróżniają odpowiedzialności na podstawie jakiej złożyli daną reklamację. Jednak różnice występujące pomiędzy nimi są bardzo istotne. Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar w ramach rękojmi, nie pokrywa się z odpowiedzialnością producenta z tytułu gwarancji. Rękojmia przysługuje z mocy prawa, natomiast gwarancja udzielana jest umownie. Z tytułu rękojmi odpowiada sprzedawca, z tytułu gwarancji – gwarant. Aby podjąć najlepszą dla nas decyzję warto każdy przypadek przeanalizować indywidualnie i skonsultować się z adwokatem. Także wtedy, gdy nasza reklamacja nie została uwzględniona. Duże doświadczenie w rozwiązywaniu sporów pomiędzy konsumentami, a przedsiębiorcami nabyłam pracując w biurze Rzecznika Praw Konsumenta udzielając porad dotyczących wszelkiego typu reklamacji, zarówno dla konsumentów jak i przedsiębiorców. Serdecznie zapraszam Państwa do kontaktu.

 

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress